Popis
V rámci tohoto kurzu chceme učitelům nabídnout možnost nahlédnout do metody krizové intervence v souvislosti s možným náhledem na základní zajištění žáka v náročné situaci. Kurz nabídne účastníkům metodu krizové intervence, postup v základních 4 krocích (zastav se, zklidni se, zhodnoť situaci a reaguj), strukturu krizového rozhovoru, komunikační dovednosti krizově-intervenčního rozhovoru. Účastníci nahlédnou do možností rychlých reakcí v situacích agresivního konfliktu mezi dětmi/mladistvými, střetu pedagoga s dítětem/mladistvým, sebedestruktivním chováním dítěte a dalšími.
Učitel zůstává učitelem, kurz si neklade za cíl vytvořit krizového interventa, ale může v rámci prvního kontaktu s náročnou situací, krizí žáka zajistit funkční metodou krizové intervence možné řešení. V rámci kurzu se pedagogové dozvědí i o návaznosti s dalšími mezioborovými odborníky při řešení krize.
Pro koho je kurz určen?
Kurz je určen pedagogickým pracovníkům 1. a 2. stupně ZŠ, gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, speciálních škol, praktického vyučování, asistentům pedagoga, pedagogům v poradenských pozicích (výchovní poradci, kariéroví poradci, metodici prevence, školní psychologové a speciální pedagogové).
Témata kurzu
- Vymezení krize a krizové situace
- Krizová vlna – fáze, formy a vývoj krize, řešení krize
- Základní techniky zklidnění
- Struktura intervenčního rozhovoru
- Komunikační krizově intervenční dovednosti
- Reakce člověka v náročné situaci
- Náročné situace na půdě školy a kroky pro jejich zvládnutí
- Spolupráce škol s institucemi v rámci řešení krizové situace
- Kazuistiky
- Praktický nácvik
Forma výuky
Teoretické části kurzu budou probíhat formou interaktivní přednášky s využitím příkladů z praxe. Hlavní metodou praktické části kurzu bude zážitková pedagogika, vyzkoušení her a technik, nácvik modelových situací. Každý blok bude zakončen reflexí a diskuzí prožitého či poznaného.
Rozsah
- 12 výukových hodin, 2 denní kurz (9:00 – 16:30, 9:00 – 12:30)
Hodnocení
Zadejte své hodnocení jako první...