Popis
Program 4denního kurzu účastníkům nabízí po teoretické stránce uchopení tématu krize, krizové situace a krizové intervence, rolí a výbavu pracovníka a po praktické stránce nácvik krizově intervenčního rozhovoru včetně telefonické intervence. Kurz se věnuje základním komunikačním technikám při poskytování intervence, které pomáhají zvládat emoce i chování klienta a které vedou k nalezení aktuálního řešení zátěžové situace. Účastníci se dozví doporučený postup intervence, cestu k vytvoření vhodné a realizovatelné zakázky intervence, dostanou databanku otázek na zjištění zdrojů pomoci/zvládání samotného uživatele. Program zahrnuje jak krizovou intervenci tváří v tvář a rozšiřuje ji o intervenci telefonickou a její specifická témata či úpravy komunikace. V každém dni je věnována pozornost kazuistikám tematicky propojeným s náplní programu. Část programu se zabývá legislativním ukotvením krizové intervence, etickými otázkami a dilematy, která pracovníci ve své práci zažívají. Účastníci také nahlédnou do problematiky dětského klienta intervence a souvislostí zákona o sociálních službách a zákona o sociálně právní ochraně dětí. Kurz je interaktivní a nácvikový.
Kurz je určen pomáhajícím profesionálům, kteří využijí metodu krizové intervence ve své praxi – především sociálním pracovníkům, ale také pracovníkům v sociálních službách (ti sice krizovou intervenci v náplni práce dle zákona nemají, ale mohou se s uživatelem v krizové situaci ocitnout a potřebují účinně reagovat).
Témata výcviku
- Vymezení krize a krizové situace
- Fáze, formy a vývoj krize, řešení krize
- Krizová intervence jako metoda sociální práce
- Postup krizové intervence
- Specifická témata krizové intervence v kontextu různých situací sociální práce a kroky pro jejich zvládnutí
- Práce s emocemi
- Telefonická krizová intervence, provázení a vedení rozhovoru v telefonické krizové intervenci, práce s hlasem
- Telefonická intervence s dítětem
- Ošetření sebe sama
- Poskytování krizové intervence v souladu s platnou legislativou ČR
- Kazuistiky
- Komplexní nácvik krizově intervenčních rozhovorů s různými uživateli v různých situacích
Rozsah
- 32 hodin, dvě dvoudenní setkání (9 – 16:30h)
Hodnocení
Zadejte své hodnocení jako první...